YaCilda

YaCilda

Wednesday, February 3, 2010

Cinta Monyet! - part 1


Saje-saje je wat entry ni..tgk ork lain post kita pon nak post lah!
Tak tau la yg mana satu kategori ni; CINTA MONYET or 1ST LUV..hmm..saya rasa dua-dua kot..ni kira mcm 2 dlm 1 gitu!hak hak hak.

Ape2 pon saya enjoy time ni..sedih tu biasalah..part ending dia jelah..but overall, mmg layan abeh crita ni.

Tahun 1995 -
aku ade ase dlm ati ni utk mengusha sorang mamat dlm kelas aku..2kh1.Tapi sbb nnti ase muka cam x malu,rentikan je la.Aib beb klu pompuan mulakan dulu..haih..ok ok stop it!

Tahun 1996 -
sbb sgt suka dia punya tulisan n hobi dia yg sgt suka melukis,saya teruskan juga usaha utk mengusha dia!wah!berani beb!hak hak hak!kantoi..saya ase cam lelaki tu cool gila sbb tulisan dia cantek sgt!i like..
Saya ni kan mudah jatuh hati..so,starting from dat,i fall la in luv wif him..but,i got someone yg not so really romantic..but,its ok.saya terima dia seadanya..

Tapi romantic juga ape..after class,kami x terus balik umah.kami dating dlm class!amek gambar kat blakang skolah..gambar utk letak dlm wallet..eii..sonoknya..dia pegang bahu sayala..amboi!
kadang2 dia hantar saya pulang dari sekolah.sbb saya tem tu jln kaki.dia naik moto kriss bapak dia.dia hantar saya depan umah,nenek saya jeling2 je!saya pedulik ape..pakwe saya kan?hak hak hak!ayat paling bran tem tu!

Ade 1 hari,kami dating di luar class.kami gi dating kat panggung wayang di Banting.Filem Cinta Metropolitan.Kami pegi ramai2..bukan berdua je.Dia pakai baju yg dibeli khas utk dating ngan saya tem tu.hihiii..rasa berharga sgt kenangan itew..

Pada suatu hari,saya ada tulis satu surat cinta utk diberi pd si dia..saya simpan dlm beg skolah..dia x tau ape2 lagi.tup tup pagi tu ade spotcek!adoi..mana nk suruk ni??abeh la saya..pengawas2 tu pon slongkar suma beg2 student class 3kh1..kat beg saya derang jumpala suwat tu!jantung saya degup cam nk jatuh ni.Siap lak tulis nama penuh bf kat ctu..terus dua-dua kena masuk bilik cikgu kambing @cikgu HEP la..apelagi kena marah la..pastu yg so sweet sgt,tem cikgu nk rotan tgn saya..dia kata jgn cikgu,dia x bersalah..klu nk rutan,rutan la saya!wow!sampai skang saya still ingat bibit2 itew..so suwet!

Tapi...after kejadian itew..xtvt saya dan dia agak muram oleh kerana crita2 yg saya x boleh nk trima dari bekas kawan dia..saya x sangka org tu cuma nk memutuskan hub kami yg ceria ni.hampeh ko!
Cinta saya pon skang dah menjadi seorang cikgu seni juga telah berkahwin dgn seorang wanita pilihan hatinya..Namun kenangan kami tetap bersemadi dlm hati saya..saya juga tahu sekarang ni hati dia juga masih ade menyimpan hati saya!saya tau tu..jgn tipu...x baik...
Ok la.ada masa saya sambung utk part 2 k!

4 comments:

  1. ewah....betul2 cinta monyet ni kak...mia pun xde cite mcm ni..sng cite, dlm kisah mia...xde kenangan...huhu......maksud kenangan ni...yela bersama-sama, buat sesuatu...tp itu yg xde pd mia.

    Ada kwn ckp, klu di sek ren & men, hanya cinta monyet...& kata dia, slps form 5 br dikatakan ada 1st love..sbb ms zaman sek men ni, laki byk x matang...tu yg kdg2 alih2 gi U je, dh jumpa org lain....tp, ada juga kes mcm kwn sy...4 tahun di smka bercinta smpai sekarang kahwin bahgia...mmg best..cuma, susah nk kekalkkannya dlm ms yg lama...kte ni sentiasa jumpa org baru di tempat baru...itu yg mia risau ble menyebut ttg kesetiaan........susah nk cr yg setia..huhu....(babak sedih la pulak....ble cite bab laki ni..huhu)

    ReplyDelete
  2. yelah mia..ntahla ye..akak pon x tau la..hihiihihi..keje becinta je kat sekolah!gagaggaa..tapi spm oke..dpt 1 gak!masing2 dah kawin skang mia..tapi..
    huhuhuhu..takpelah mia..jadikan sbg kenanga terindah saja sudaaa..bukan tujuan lain pon..kadang2 teringat kisah2 dulu,hati jadi sayu..yu yu yu!nantikan part 2.lebih gah dan lebih berani!awww!

    ReplyDelete
  3. menanti .......dan akan baca...:-)

    best juga org ada kisah cinta nie..kte ni xde pengalaman mcm2 ..huhu

    ReplyDelete
  4. huhuuhu..tq mia kerna menanti..dah sambung dah..after 2 or 3 years pasni msti ade kesinmbungan nya agi.d final part is not d end of our story..cheh!harapan tinggi menggunung!

    ReplyDelete