YaCilda

YaCilda

Thursday, February 11, 2010

Aerobik mlm hari

Lately aku stress sgt ngan kehidupan aku ni. Ase cam dah x normal je ni ha.
Tapi sabar je la ida byk2..To reduce my stress level, doktor sarankan aku wat senaman aerobik coz stress ku ini membawa kepada insomnia..tak ble blah!
So starting from last week, aku maraton wat aerobik ni. Every day aku wat, each session around 20 min je.
Perkara2 kat bawah ni la yg aku notice bila kita wat aerobik slalu:
1) Tido sgt nyenyak - walau dpt 3jam saja,tapi still bertenaga
2) ASe happy - spt dpt duit 1 tempayan penuh!
3) Emosi stabil balik - ase cam xde masalah je
4) Badan ase cam melayang2 walau kg still menakutkan!
5) Peluh menitik tidak sudah2 walau sesi aerobik da tamat 15 minit yg lalu
6) Bersemangat!
7) Haus je lebih..pastu minum byk H2O..pastu kenyang..pastu leh la cut kalori!hiihihi

Itu je la yg aku notice..BTW lupe lak nk infom,aku wat sesi ni belah mlm..around 8 -9 pm..xpon kul 11pm camtu..da siap keje umah,bru xcercise!

4 comments:

  1. wah aerobik di malam hari2...selalunya mia wat ptg ..then dah berpeluh, rest sebentar br mandi...hbs klu wat malam hari camne la ek...takkn mandi malam?

    ReplyDelete
  2. klu wat pukul 8.30 tu akak mandilah pas 1/2 jam tu..klu kul 11 tu kekadang esok pagi bru mndi..ekekekke..lap2 pluh je!xpe..busuk pon bucuk la..coz penah gak mndi tgh2 mlm.pastu esok pagi bgun,sakit2 bdn..tgk2 byk nya lebam2 kat tgn n kaki!!!seram mak!!

    ReplyDelete